zaterdag 18 juni 2011

Recyclen



Plastic tasjes: je krijgt ze overal (on)gevraagd mee en binnen een week slingeren ze overal in huis rond tenzij je ze direct weggooit. De drogist, de snackbar, de markt en zelfs de supermarkt geven die krengen mee, of verpakken de dingen er zo in dat je verplicht bent om er gebruik van te maken. Natuurlijk is het het beste om eigen tasjes mee te nemen maar dat lukt niet altijd. Wat dacht je van de onverwachte shop momentjes? Of wanneer je tassen écht vol zitten? De supermarkt ziet het ook vast niet zitten wanneer je je sperziebonen los in je mandje gooit.. Ik heb nu een aantal jaar een hele goede oplossing hiervoor.




Allereerst probeer ik zo min mogelijk plastic tasjes mee te nemen van winkels doordat ik altijd mijn huge-ass hutkoffer van Converse mee heb. Hier kan echt een belachelijke hoeveelheid spullen in en met flinke regelmaat ga ik gewoon boodschappen doen met dit ding. Twee flessen cola, een pak melk, 2 kilo appels en een halfje bruin gaat er prima in! 
Mocht ik ondanks mijn tas tóch nog tasjes nodig hebben, of heel veel kleine dingetjes hebben, dan krijg ik thuis uiteindelijk een voorraad plastic tasjes waar ik niets mee doe, toch? 
Nee! Ik gebruik de tasjes als vuilniszakjes. Naast mijn bureau ligt standaard een tasje waar ik theezakjes, verpakkingen etc in gooi. Ook gebruik ik de zakjes graag wanneer ik de kattenbakken uit schep. Zo hoef ik geen pedaalemmerzak te gebruiken en wordt het plastic zakje toch nog herbruikt voor het in de prullenbak belandt. 
Een van mijn kleine bijdrages aan het milieu. Ik ben geen geitenwollensok maar wanneer het me geen (of weinig) extra moeite kost wil ik best wel mijn steentje bijdragen ;)


Recyclen jullie en zoja, hoe dan?

1 opmerking: