zondag 26 juni 2011

The Color Workshop oogschaduw palette.

Bij de Kruidvat uit de koopjesbak gevist: Dit oogschaduw paletje van The Color Workshop. Ik had nog nooit van het merk gehoord en gezien de prijs (1,19 euro) heb ik het meegenomen om het uit te proberen. Kijk je mee naar de foto's?





De foto's zijn gemaakt in daglicht en bij de tweede foto heb ik de flits gebruikt. Het palet is gemaakt van stevig zwart plastic en ziet er aan de buitenkant okay en stevig uit.


Als je het palet omdraait heb je een spiegel. Deze zit dus aan de buitenkant wat ik niet zo handig vind. Met drie seconden heb je er vegen van je vingers op zitten. 


Het palet opengeklapt. Dit kost trouwens nog wel wat moeite, mijn nagels vonden het openen geen pretje. Dit  zorgt er overigens wel voor dat je palet niet zomaar in je tas open zal gaan. Zoals je ziet zit er een sponsapplicator bij, maar sponsjes gebruik ik niet. Op deze foto vind ik de kleuren het meeste overeenkomen met de werkelijkheid.


De eerste 3 kleuren van dichtbij bekeken. Er zit weinig verschil in de kleuren wat ik persoonlijk wat saai vind, maar als je deze kleuren mooi vindt dan is dat wel weer makkelijk. 


De lichtste 2 kleuren. Er zit een hele lichte shimmer in sommige kleuren die ik wel mooi vind. Wat ik wat minder mooi vind is dat de oogschaduw pans er wat los inzitten waardoor het geheel wat goedkoop oogt. Nu is het ook een zeer goedkoop palet, maar toch.


De swatches... Zoals je ziet is het echt drama qua pigmentatie. Normaal veeg ik 1 keer met mijn vinger over de oogschaduw en veeg dit 1 keer op mijn arm. Deze kleuren heb ik stuk voor stuk echt uit de pan moeten bikken zo ongeveer en 4/5 keer moeten aanbrengen om dit armzalige resultaat te krijgen. De enige kleuren die nog een beetje fatsoenlijk ogen zijn 3 en 4. Nummer 2 valt zelfs compleet weg (er komt ook gewoon niets vanaf) en nummer 1 is zeer vlekkerig. Drama!


Na het swatchen: Drama drama drama. Nummer 1 krijgt eerst zo'n knoertharde laag, die je vervolgens echt los moet beitelen om er nog iets van kleur vanaf te krijgen. Nummer 2 komt ook echt nauwelijks iets vanaf. Nummer 3 is direct één grote brokkelende bende.

Conclusie? Laten liggen! Echt, het is drama. Het is wellicht maar iets meer dan een euro, maar dan nog viel dit me enorm tegen! Ik had nog een groene variant van dit palet meegenomen maar die heb ik zonder te swatchen maar teruggebracht. Nee, voor mij geen The Color Workshop meer tenzij ik ineens hele positieve reviews zie ergens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten