maandag 6 juni 2011

Nagellak + Swatches

Zoals beloofd hier de tweede set nagellakjes uit mijn stash. Deze zijn van Catrice en GOSH en ik zal ze per stuk kort bespreken. 
Allereerst een groepsfoto:

Hier zie je de verschillende lakjes naast elkaar. De potjes zijn min of meer even groot, vandaar dat de 2 GOSH lakjes er ook tussenstaan. Deze staan ook in mijn stash bij de Catrice lakjes. 
Op naar de lakjes!

Catrice 540 Am I Blue Or Green?
Een heel mooi pastel tintje wat precies tussen lichtblauw en mintgroen inhangt vind ik zelf. De naam is dus erg goed gekozen! Deze lak dekt prima in 2 lagen en is een erg zomers kleurtje. Mijn handen zien er direct lekker bruin uit!


GOSH 547 Blue Monday
Mooimooimooi in het flesje! Frustrerend bij het lakken. Pas na 3 lagen ziet het er redelijk uit omdat hij ongelooflijk sheer is. Wat een teleurstelling zeg! Op het nagelwiel onderaan deze post zie je hoe hij eruit ziet met 3 lagen, nowhere near de kleur die hij heeft in het potje :( Ik had wel een stuk meer verwacht van deze lak doordat deze toch wel wat duurder is (6,99 per potje) maar helaas. Wel denk ik dat deze erg mooi staat over een andere lak heen als glitter topcoat. Vooral over een donkerblauwe of zwarte basis zal hij erg mooi staan denk ik.


GOSH 567 Metallic Green
Na de teleurstelling van het andere lakje van GOSH was ik wat huiverig om deze te proberen maar man man man, wat een positieve verassing is deze! Zoals hij in het flesje zit, zo zit hij ook op je nagels. In een laagje zelfs! Voor het mooiste effect kies ik zelf vrijwel altijd voor twee laagjes, zo ook met deze, maar echt nodig was het niet. Dit is nagellak zoals we het graag zien! Hij lakt erg makkelijk, maar hij droogt wel wat streperig op. Minpunten, maar alsnog een heerlijk lakje!


Catrice 440 I Wear My Sunglasses At Night
Allereerst een van de minpunten: De tekst op het potje is niet te lezen. Zwart op zwart leest lastig dus een iets andere kleur was misschien handig geweest. Verder viel dit lakje me een beetje tegen in spectaculairheid (dat is vast geen woord overigens). Misschien ben ik te verwend door alle prachtige glitterende topcoats die ik graag over mijn zwarte basis lakje draag, maar deze vind ik niet heel erg interessant. Sure, het is een mooie kleur en hij lakt prima, maar ik vind het m niet denderend. Hij ziet er op je nagels wel exact zo uit als in het flesje. Een zwarte basis met roze/groene miniglitters erdoorheen.


Catrice 530 Up In The Air
Last but not least dit blauwe wolkje van een lak. Prima dekking in 2 lagen, de kleur is exact zoals in het potje en het is een mooi kleurtje als basis van een nail art. In combinatie met een zwarte crackle lak is hij helemaal super! Zo op zichzelf is het een mooie kleur die me nog het meest doet denken aan het blauw van de lucht tijdens zonsopgang vlak voordat de zon echt opkomt. Mooi!


Hier nog even allemaal op een rijtje geswatcht op een nagelwiel. Alle swatches zijn met 2 laagjes gemaakt, behalve #2. GOSH 547 Blue Monday heb ik 3 lagen gegeven en nóg is het sheer. Echt heel erg jammer vind ik dat, zeker omdat ik er hoge verwachtingen van had. Helaas moet ik verder op zoek naar een mooie donkerblauwe lak met glitter. Ik heb het vermoeden dat het toch een lakje van MAC gaat worden..




1 opmerking:

  1. Wow, die metallic green is inderdaad mooier dan je zou vermoeden. En dat met één laag :)

    BeantwoordenVerwijderen