dinsdag 7 juni 2011

L'oreal Infallible Eyeshadow

Een van de eerste dingen die ik een aantal maanden geleden ontdekte via de diverse beautyblogs, was de L'oreal Infallible Eyeshadow lijn. Zo op de foto's zag het er werkelijk fantastisch uit en ik -moest- ze in de winkel gaan bekijken ondanks mijn dilemma met de prijs. Want gezien de prijs van 11,49 is het toch wel een beetje boven mijn budget voor een oogschaduw. 
Anyway, ik tijdens een kortingsactie naar de Kruidvat en hup, de kleurtjes wéér testen zoals ik al een keer of 3 eerder had gedaan. En tja, mijn liefde op het eerste gezicht veranderde in een echte crush. Ik moest en zou ze hebben! Drie kleurtjes later en dolgelukkig sta ik buiten en op naar huis om ze echt uit te proberen.


Welke kleuren nam ik mee?
005 Purple Obsession, 006 All Night Blue en 009 Permanent Kaki. Grappig om te vermelden is dat bovenstaande foto de bovenkant van de potjes laat zien. Deze kant draai je eraf en dan heb je eerst een beschermlaagje en daarna het product. Weer eens wat anders!
Ook is de structuur anders dan ik gewend ben. Het zit ergens tussen pressed oogschaduw (de "normale" oogschaduw  die iedereen wel kent) en een cream oogschaduw in. Het is een soort mousse, maar toch ook weer niet. Je moet maar gewoon in de winkel even uitproberen om te snappen wat ik bedoel geloof ik haha.


005 Purple Obsession.. De kleur waar ik in eerste instantie door gegrepen werd. Ik ben gek op paars en deze is heel erg mooi..
Zo op de foto ziet hij er al heel erg mooi uit. Donkerpaars met shimmerende paarse deeltjes. Helaas heb ik een hele simpele camera die de kleuren niet in al hun pracht vastlegt, dus ik zal ook wat foto's van andere beautyblogs gebruiken om te laten zien hoe ze écht zijn.
Mijn eigen swatch. Het is echt een lastige kleur om mooi op de foto te krijgen vond ik want in het echt is hij een stukje donkerder en heel veel mooier. De foto hieronder heb ik hier gevonden op een van mijn favoriete beautyblogs. 
De meest rechtse kleur is dus 005 Purple Obsession. In het echt is de kleur veel meer zoals deze swatch vandaar dat ik hem er even bij heb gezet. Maar nogmaals, ga de kleur gewoon in de winkel bekijken om te zien hoe hij er écht uitziet.

Deze donkerblauwe kleur heet 006 All Night Blue en doet me het meest denken aan een heldere, winterse nacht vol met sterren. 
Op deze foto zie je dat de structuur van het product erg zacht is. Wanneer je het met een kwast aan wilt brengen is het ook belangrijk dat je goed aftikt en het product deppend aanbrengt, in plaats van erop te smeren.
In de zon.. Kijk nou hoe mooi! Deze glinstering hebben alle kleuren en ze zijn echt prachtig in zonlicht.
Wrijvend is niet de handigste manier om ze aan te brengen..
Hier weer een foto die ik geleend heb van dezelfde site. Je ziet duidelijk hoe mooi de pigmentatie is wanneer het product goed is aangebracht. De middelste kleur is overigens 009 Permanent Kaki, die ik in het echt iets groener uit vind vallen dan op deze swatch.

Als laatste dus 009 Permanent Kaki die ik ook erg mooi vond in de winkel. 
Een mooie grijzige mosgroene kleur met wederom een prachtige glans. Deze kleur is wat lichter dan de andere die ik had gehaald en ook iets meer geschikt voor een look overdag. 
Ook hier zie je weer dat het product wat brokkelig aan kan brengen wanneer je het niet goed "indept" om het maar zo te noemen. Tot nu toe heb ik de kleuren telkens over de Hema Eyeshadow Base gebruikt en hier ben ik erg tevreden over. Ze blijven lang zitten (een avond stappen overleven ze zeker!) en de intensiteit van de kleuren komt zo nog meer naar voren. Overigens denk ik dat ze ook zonder primer wel zullen blijven zitten.

Mijn eindoordeel? Duur, maar o zo waard! Zeker met een kortingsactie (ik heb ze tijdens een 50% kortingsactie gehaald) is het wel te doen en ze zijn echt prachtig.. 





3 opmerkingen:

  1. Oh, mooie kleurtjes heb je gekozen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is echt fantastisch he. Ik gebruik m' nu ook al enkele weken en ben er helemaal gek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn inderdaad prachtige oogschaduwen :) Love them!

    BeantwoordenVerwijderen