maandag 9 mei 2011

NYC Individual Eyes





"Goh wat een leuk palletje" was mijn eerste gedachte toen ik deze in mijn handen kreeg. In de winkel kon er helaas niet geswatcht worden, maar voor 4,99 wilde ik wel een gok wagen. Ik nam de kleur 943 Smokey Greens mee aangezien ik zelf groene ogen heb.


Thuis aangekomen de verpakking maar eens goed bekeken en het is een handzaam doosje wat vrij stevig aanvoelt. 


Wanneer je verpakking opent zit er een harde plastic folie over de kleuren heen, waar op staat wat je met de kleuren kunt doen. Achterop staat overigens ook nog een uitleg met waar je de kleuren aan kunt brengen. Uiteraard is het helemaal aan jezelf of je hier naar luistert of niet ;)

Wat ik een erg leuk iets vind van dit palletje is dat er een primer (#5) inzit. Steeds meer merken onderkennen het nut van een primer en ook krijgen steeds meer gebruikers door wat een fijn effect het heeft wanneer je een primer gebruikt. Ook de illuminator (#6) vind ik erg leuk, hierdoor is het een wat completer setje dan puur en alleen de oogschaduw. 

Overigens vind ik het kwastje dan wel weer jammer. Zelfs bij Essence krijgt men door dat sponsapplicators niet werken. Blijkbaar zijn er nog erg veel vrouwen die deze krengen wel gebruiken, al is het me een raadsel waarom.

Op naar de swatches! Deze zijn overigens allemaal gemaakt met 1 veeg zonder primer.
De eerste kleur is bedoeld als highlighter onder je wenkbrauw. Deze kleur heeft een hele subtiele shimmer, die vrijwel niet zichtbaar is, maar die wel een leuke "glow" geeft. Hier komt ook redelijk wat pigment vanaf en hij brokkelt niet. 
De tweede kleur is een paars/grijzige tint die niet heel erg goed gepigmenteerd is. Het is een mooie kleur en hij valt gelukkig wel wat op te bouwen.
De derde kleur is een bordeaux/bruinige tint die (zoals je ziet) flink brokkelt. Wel komt er veel pigment vanaf. Hier vind ik een mooie glans in terug en ondanks het brokkelen vind ik dit een mooie kleur. 
De vierde kleur is voor in je buitenste ooghoek bedoeld en valt flink tegen. Er komt nauwelijks pigment vanaf. Na een paar keer gebruik komt er inmiddels wel wat meer pigment vanaf en zie je de donkerbruine/grijze kleur wat beter. 

De primer is een lichte creme tint. Wanneer je hem aangebracht hebt zie je qua kleur niets meer terug, maar ik vind het wel een wat vettige primer. Ik gebruik zelf de Eyeshadow Base van de Hema en die is voor mij super. Deze van NYC kruipt in de loop van de dag echter mijn crease in en van de oogschaduw zien we niet zoveel meer terug helaas.

Als laatste de illuminator. Deze voelt een stuk stroever en nog vettiger aan dan de primer en is ook wat lastiger om goed te verdelen. Wel zitten hier kleine glittertjes in die heel subtiel sprankelen op je huid. Deze vind ik erg mooi, maar helaas overleeft hij door de vettigheid maar erg kort op mijn huid.

Mijn eindoordeel?
De kleuren zijn leuk, maar niet heel speciaal. Wanneer je een droge huid hebt is de primer iets om uit te proberen, maar wanneer je een normale of vette huid hebt zou ik deze echt laten liggen. Al met al een grappig palletje om mee te nemen op een weekendje weg zodat je niet je halve kaptafel mee hoeft te zeulen. Niet vergeten om een extra kwastje in te pakken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten