zaterdag 21 mei 2011

Catrice Nagellak

De afgelopen tijd heb ik aardig wat lakjes aangeschaft en die wilde ik toch nog graag met jullie delen. Ik heb het in een aantal kleinere posts opgedeeld zodat het niet enorme lappen worden met een gazillion foto's per keer ;)


Vandaag laat ik 4 kleurtjes van Catrice zien. Dit is een budgetmerk wat bij de Kruidvat te koop is. Ze hebben enorm veel kleuren in de vaste collectie en regelmatig komen er Limited Editions uit . Leukleukleuk en zeer betaalbaar voor maar 2,49 per lakje waar je dan 10ml voor krijgt wat een flinke pot is.


Welke kleuren stel ik vandaag aan jullie voor?


1: 010 Dance Like A Prima Ballerina
2: 220 Lost in Mud
3: 340 Run Forest Run
4: 460 In The Bronx

Van dichtbij bekeken:


Een lak uit de "Ultimate Nudes" collectie. De naam vind ik erg passend want het is een hele lichte roze nude tint met een hele subtiele shimmer. Het leuke van nude tinten vind ik dat je nagels niet "knallen" maar dat ze er wel verzorgd uitzien. 


Lost In Mud is mijn eerste taupe kleurige lak. In eerste instantie doet het me qua kleur nog het meeste denken aan chocoladevla haha. Het is een rustige kleur die het goed doet bij een gelegenheid waar je wel wat donkerders op je nagels wilt, maar niet te extreem uit de hoek wilt komen.


Run Forest Run! vind ik qua naam echt heel erg passend. Het doet me denken aan naaldbomen en mossige boomstronken. De foto is met flits genomen, in het echt is de kleur wat dieper en donkerder zoals op de groepsfoto. 


Mijn favoriet van deze vier denk ik: In The Bronx. Liefkozend noem ik dit mijn J-Lo kleurtje aangezien ik het echt een Jennifer Lopez kleur vind. Een schitterende gouden kleur die een donkere ondertoon heeft. Meer bruingoud dan geelgoud zeg maar. Hoewel de naam anders doet vermoeden vind ik dit eigenlijk een enorm chique kleurtje. Maar dat is ook een stuk persoonlijke smaak denk ik.


Bovenstaande foto is genomen met flits, maar de kleuren komen erg goed over vind ik. Dance Like A Prima Ballerina is pas met 2 a 3 laagjes dekkend maar de anderen zijn met 2 lagen echt heel dekkend. 

Zijn er nog nadelen aan deze lakjes? Ja. Ik moet zeggen dat ik de lakjes van Catrice niet de makkelijkste vind om mee te lakken. Ook drogen ze niet zo snel als ik graag zie. Maar de prijs en de mooie kleuren maken veel goed. Ook vind ik de houdbaarheid van de lak erg goed. Al met al zal ik zeker nog wel meer van deze lijn kopen. Ik heb er zelfs nog 3 om binnenkort aan jullie voor te stellen ;)

3 opmerkingen:

  1. Oeee die goud is pretty pretty! I wish I was a drag queen...

    Gerwin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, moet je een drag queen zijn om nagellak te mogen dragen? Argh, ik haat hokjes mentaliteit! Echt, ik kan er slecht tegen dat de wereld zo in elkaar zit dat mensen opgroeien met het idee dat dingen niet kunnen of mogen puur omdat ze van een bepaalde sekse zijn :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind de lakjes van catrice super! prijs-kwaliteit is echt wel goed, en dat in zoveel mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen