maandag 4 april 2011

Watsons Care

Op zoek naar een cadeautje voor mijn schoonmoeder kwam ik dit leuke setje tegen bij de ICI Paris:


Ik heb echt een zwak voor dit soort setjes en al helemaal wanneer het leuk ingepakt en in de aanbieding is... Het is een set van 3 handcrèmes van het merk Watsons verpakt in een cellofaan verpakking en ik betaalde er E6,50 voor. Per stuk zijn de handcrèmes voor E3,25 te koop.

In mijn setje zaten de volgende geuren:
Mango & Papaya, Olive en Almond. Het zijn verpakkingen van 75ml zonder poespas, gewoon een tube. Die ik er overigens wel leuk en fleurig uit vind zien! Vaak zijn handcrèmes saaie tubes, maar deze vind ik er echt leuk uitzien. Op de achterkant staan de ingrediënten vermeld.


Ik heb uiteraard de crème direct geopend en heerlijk gesnuffeld. Mango & Papaya is een frisse, zoete geur die echt naar fruit ruikt, niet naar chemische luchtjes. De geur is niet overheersend wanneer het is ingetrokken, maar blijft heerlijk naar verse fruitsalade ruiken. Ik ben blij!

Olive vind ik een wat minder uitgesproken geur, maar dat is logisch. Ik vind het wel een prettige geur die wat meer neutraal is. Qua geur is het naar mijn idee ietsjes frisser dan bijvoorbeeld de Olive Body Butter van The Body Shop, maar veel scheelt het niet.

Almond had ik een enorme marsepein geur bij verwacht, zoals de Almond Oil lijn van The Body Shop, maar dat valt enorm mee/tegen. Aan de ene kant vind ik het een enorme tegenvaller omdat de geur bijna niet aanwezig is en ook direct na het aanbrengen vervliegt. Het ruikt gewoon naar crème. Absoluut niet vies, maar een beetje.. Saai? Aan de andere kant ruik je nu niet de hele tijd naar een snoepwinkel tijdens Sinterklaas. ;)

Tijd voor de echte test!


Bij het aanbrengen is het een romige crème die qua dikte tussen een bodylotion en een bodybutter inzit. Wanneer ik het uitsmeer valt het me op dat het direct een zijdezachte laag achterlaat en snel intrekt, wat ik een groot voordeel vind! Je ziet hier op de foto ook dat ik best wel droge handen heb maar kijk eens naar deze foto:

Naast dat het een heel stuk fijner aanvoelt, zien mijn handen er per direct een stuk beter uit! Er zit weer een normale glans overheen en de vergelijking met een woestijn gaat niet meer op. 

Mijn oordeel?
Ik vind het hele prettige handcrème! De verpakking kan zonder blikken of blozen uit je tas worden gehaald in het openbaar (belangrijk!), het is betaalbaar, het ruikt lekker en het belangrijkste: Het werkt goed!

Er zijn bij de ICI Paris 5 verschillende lijnen te koop van dit merk en de lijnen bestaan uit een handcrème, body lotion, hand wash, shower gel en een scrub. 

Wat ik wel jammer vind is dat ik slecht informatie kan vinden over dit merk, eens kijken of de klantenservice mij hier verder bij kan helpen.

Als je wilt kijken op de site van ICI Paris naar de producten en de prijzen, klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten