woensdag 13 april 2011

Verzamelaar? Ik?

"Heus niet!" Wil ik heel hard kunnen roepen, maar vooruit, ik kom er nu maar eens eerlijk voor uit:


Ik ben een verzamelaar.

Ik vind het heerlijk om spulletjes te kopen, rond te snuffelen voor een leuke aanbieding en thuis te komen met nieuwe dingetjes. Wat als effect heeft dat mijn hele huis vol staat met prullaria, dubbele dingen, spullen die ik niet gebruik en misschien wel het meest belangrijke: spullen die ik niet weg wil/durf te doen.

Er is bijvoorbeeld een voorraad shampoo en zeep hier aanwezig waarmee ik compleet Nigeria zou kunnen schoon boenen geloof ik, maar daar ga ik het nu niet over hebben.... Nee, vandaag ga ik het hebben over mijn make-up stash. Want wat daar allemaal inzit... 
Sommige producten liggen al jaren niets te doen in de kastjes en andere producten zijn gewoon van slechte kwaliteit of ben ik "vergeten". 

Een voorbeeldje:
17 Oogpotloden in een andere kleur dan zwart. Het merendeel 1 of 2 keer gebruikt. En dit is zonder de jumbo pencils erbij. Ik heb geen idee wat ik allemaal heb, en eindig daardoor vrijwel altijd met dezelfde kleur make-up op en tja, zo komt het nooit op ;)

Wat ik nu heb afgesproken met mijzelf is dat ik een aantal dingen ga doen:
  1. De boel stukje bij beetje uitzoeken
  2. Alles goed schoonmaken/slijpen
  3. Swatches maken
  4. Reviews schrijven
  5. Alles wat niet voldoet aan mijn standaard gaat de deur uit
  6. De rest ga ik een beter opbergsysteem voor vinden
Er zitten namelijk een aantal prachtige producten tussen, maar ook een aantal crappy dingen die eruit kunnen/moeten. Ik wil graag meer producten écht gaan gebruiken en daarvoor zal ik moeten weten wat ik heb ;)

Grote vraag alleen:
Hoe ga ik alles netjes op kunnen ruimen?? Vooral de potloden zijn een probleem!


1 opmerking: