woensdag 13 april 2011

Essence All Over Shimmer

Essence heeft voor de zomer de lijn "Sun Club" uitgebracht en daar zitten een paar hele leuke dingen tussen, waaronder de All Over Shimmer for Eyes, Face & Body. Dit poeder is dus bedoeld als oogschaduw, bronzer, highlighter en shimmer voor je lichaam. Multifunctioneel dus.


Er is een variant voor de blondines (lichtere huid) onder ons en een variant voor de brunettes (donkerdere huid). Ik heb de variant "blondes" meegenomen en heb deze getest. 

Allereerst het doosje open:
Het zijn 5 verschillende kleuren die geen afscheiding hebben ertussen. De kleuren verschillen net genoeg van elkaar om verschillende effecten op je oog te creëren, terwijl ze samen een prachtige gebruinde gloed geven wanneer je ze als bronzer of body shimmer gebruikt. 

Uiteraard heb ik de kleuren geswatcht:
Hier de onderste 3 kleuren (de onderste is #1, de bovenste #5) op mijn hand. Je ziet de ontzettend mooie shimmer die eroverheen zit en ook de kleurverschillen zie je duidelijk. Wat mij direct opvalt is de enorme pigmentatie die dit product heeft. Dit is 1 veeg met mijn vinger, zonder basis. 


Deze twee kleuren kreeg ik niet goed op de foto, maar ook deze zijn even goed gepigmenteerd en hebben een prachtige glans. Vooral de creme kleur zal het goed doen als highlighter.

Wat ik een groot voordeel vind van dit product is de pigmentatie. Er komt enorm veel kleur vanaf en dat is fijn! Bij gebruik van een grote poeder kwast is het wel belangrijk dat je de kleuren heel lichtjes opbrengt en goed ronddraait met de kwast anders heb je wel een duidelijk kleurverschil door de verschillende tinten in het doosje. 
Ook is de formule een beetje brokkelig wanneer je een stevigere kwast gebruikt, maar met een poederdons zal je hier geen last van hebben denk ik.

Hier nog een foto van beide varianten:
Als body shimmer vind ik hem overigens ook erg mooi. Het geeft een subtiele, warme glans die erg mooi staat op je schouders, jukbeen, hals of decolleté.

Te koop bij de Kruidvat voor 3,49 per stuk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten