vrijdag 5 augustus 2011

Project 10 Pan x 40 dagen.

Project wie pan? Peter Pan? Nee, Project 10 Pan. Onder het mom van "bezinning" en dergelijke kreten is het even tijd om geen spulletjes meer te kopen voordat er flink wat dingen op zijn. Geen make-up (argh, lastig want limited editions!), geen kleding, geen verzorgingsproducten, boeken etc. Gewoon, het hoognodige kopen en meer niet. En nee, onder hoognodig valt niet: "jamaar, deze kleur nagellak heeft een net iets andere finish!" of "jamaar ik heb echt heel hard nieuw ondergoed nodig want deze vind ik saai". Onder hoognodig valt: eten, drinken, dingen die kapot zijn vervangen, dingen voor de huisdieren en broodnodige zaken als tandpasta. Een echte no-buy dus!


Uitleg van de naam: In de kringen van bloggend nederland circuleert het al een tijdje, maar Project 10 Pan betekent in het kort dat je 10 producten echt op gaat gebruiken. Klinkt niet heel raar, maar omdat ik zo enorm veel heb is het lastig om echt dingen op te maken. Ook kan ik slecht afscheid nemen van dingen en zeker van dingen die niet meer te koop zijn. Dus laat ik sneue restjes over just in case. Lame. De term "pan" staat voor "de bodem van een make-up product". 
Kort gezegd betekent dit dat je 10 producten uitzoekt en deze helemaal en allemaal opgebruikt voordat je iets nieuws mag kopen van jezelf. Zelfkastijding voor beautyliefhebbers dus. 


Uiteraard moet ik er weer mijn eigen draai aan geven (ik blijf een eigenwijs mormel) dus heb ik er een x40 dagen aan vastgeplakt. 40 dagen niets kopen wat niet echt nodig is. Ik ga op een stedentripje/festivalweekendjeweg in deze periode, waarbij ik heus wel wat kleins mag kopen, maar niet de giga hauls die ik normaal bij de Action/Kruidvat/online heb. ;)


De reden waarom ik voor 40 dagen heb gekozen in plaats van een maand is omdat ik de associatie met de vastenperiode wel erg mooi vind. Het wordt ook echt een periode van bezinning en "vasten". Een maand vind ik ook net te kort stiekem :)


Goed, op naar de P10P producten!



Een mooi doosje gevuld met 13 producten (er zitten een paar mini's bij) die ik allemaal fijn vind, maar die echt op zullen raken deze periode! Zodra de doos ook helemaal leeg is ga ik eens kijken met wat voor een mooi en luxe product ik mezelf ga verwennen ;)


Als eerste 4 douchegels waarvan 2 mini's uit een geschenkverpakking. De 2 mini's ruiken naar bloemetjes maar zijn verder niet heel boeiend. Voor op vakantie (of dat weekendje weg) neem ik toch liever echt superfijne producten mee zodat ik echt kan ontspannen in bad. 
Het bakje ernaast is een shower jellie van Lush. Het is volgens mij Bada Bing Bada Boom, maar de labels van Lush vervagen enorm snel is mijn ervaring. Dit is zo'n product wat niet meer te koop is, maar wel heel lekker. Het liefste zou ik hem mijn hele leven bewaren geloof ik, maar dat heeft ook geen nut. Dus, opmaken en genieten!
De Aroma Pure Douchegel is van Yves Rochér en is een hele fijne lavendel douchegel. Deze is nog ongeveer 1/3 vol.


Haarproducten! Hier heb ik er maar 2 van gepakt aangezien ik nu nog nepdreads in heb dus nog een paar weken geen producten hiervan kan gebruiken ;) De Direct Gladmakende Crème van Andrélon is erg fijn, maar ik heb intussen andere producten die ik liever gebruik, vandaar dat deze ligt te verstoffen.
De Dream Curls Spray van John Frieda kan denk ik nog 2/3 keer mee dus ook die moet eraan geloven. Ik heb haar wat makkelijk te stijlen en te krullen is, doordat ik er van mezelf een lichte slag in heb. Yay for that!


Nachtcrème van de Hema die wel lekker is, maar niet enorm interessant. Deze is bijna leeg dus bijna tube-openknip-rijp :P
De kleine bodylotions zijn allebei voor minder dan de helft vol dus dat werd ook tijd.
Skin Sin van Lush is een van mijn favoriete bodylotions omdat hij zo lekker ruikt. Mijn vriend noemt deze "het crèmetje wat naar vakantiehuisje ruikt". Hij vindt hem ook lekker als hij ermee ingesmeerd wordt ;)


Als laatste 2 deo's en een scrub. De deodorant van Vogue is een hele fijne geur die wat zwaarder is en het is ook echt een parfum deo. Deze is dus vooral geschikt na het douchen voor een avondje uit. 
De roller van Rexona is een hele zachte, zoetige geur die heel lichtjes aanwezig blijft. Een aanrader die ik ook wel weer wil gaan kopen maar dan in spuitvorm als die er is.
De scrub is een lichaamsscrub gemaakt van zout met lavendel. Hij komt van de Kruidvat en is eigenlijk heel erg fijn, maar ik vergeet hem vaak gewoon. 


Dus. Dit is mijn Project 10 Pan x 40 dagen. Wish me luck haha! :)
Heb je zelf al eens zoiets dergelijks gedaan?

1 opmerking:

  1. Ik leg mezelf altijd op met geen nagellak meer te kopen, maar nee ... Dat is me nog nooit echt gelukt :-D

    BeantwoordenVerwijderen